piątek, 15 lutego 2008

Audiobook Maker (pl)



Program Audiobook Maker (http://audiobookmaker.sourceforge.net/) pozwala na tworzenie audiobooków dla iTunes/iPoda z pojedynczych plików mp3 lub aac. Program automatycznie dodaje do audioksiążki rozdziały. Wersja orginalna ma jednak kilka wad, które zostały naprawione w moim buildzie programu.

Nie jestem więc autorem tego programu, zmodyfikowałem tylko jego kod źródłowy zmieniając następujące rzeczy:- program działa teraz z plikami źródłowymi o różnych bitrate'ach,- ffmpeg oraz mp3info używane przez program są UB, co znacznie przyspiesza proces kodowania,- program ma polską wersję językową (dostępną niestety jako osobna aplikacja).


Poprawioną wersję programu możesz ściągnąć tutaj:
Audiobook Maker eng (wersja angielska)
Audiobook Maker pl (wersja polska)

Kod źródłowy:
Audiobook Maker source (wersja angielska)

Program był testowany na 10.4.11 na Macbooku CD, ale powinien działać na każdym maku od 10.2 w górę.

11 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Odpalam polską wersję - wybieram pliki mp3.
Pojawia się okienko aby nadać tytuł i autora.
Klikam stwórz - czyta pliki, konwertuje na aac i otwiera okienko findera z plikami mp3 które wybrałem do konwersji... nie ma stworzonej żadnej książki :/
Żadnego komunikatu... opcja Preferencje jest szara - nie dostępna, nie wiem gdzie o te stworzone pliki umiejscawia.

Anonimowy pisze...

Nie działa. Objawy dokładnie takie jak w pośscie powyżej

Anonimowy pisze...

Ja również nie znajduję pliku książki po konwersji do m4b.. /Mirinur/

dzaku pisze...

Plik powinien utworzyć się na biurku.

Można jakoś więcej danych?
System, procesor? No i jak nazywają się pliki mp3?

Anonimowy pisze...

System 10.5.2 PL
CD 2.0 (MB)
C2D 2.4 (MBP17HD)

Po testach doszedłem do wniosku że jeśli mam pliki mp3 o nazwach w których występują polskie znaki, utworzony plik m4b nigdy się nie pojawia po ukończeniu konwersji.
Wystarczy jeśli jeden z plików składowych ma pl znaki...
Akurat konwersja z CD w iTunes wpisuje mi 01 ścieżka, 02 ścieżka, 03.... dopiero jak zacząłem zmieniać na 01, 02, 03... to pojawił mi się na pulpicie m4b - da się to jakoś naprawić?

Pozdrawiam
QDS (pierwszy post też jest mojego autorstwa)

dzaku pisze...

Postaram sie poszukac tego, co moze powodować ten blad. Problem w tym, ze Leo nie mam a pod Tigerem dziala..

Jezeli nie pojawil sie plik m4a to dobrze jest sprawdzic czy na desktopie nie zostaly ukryte pliki z czasu kodowanie .nazwa_ksiazki.mp3 i .nazwa_ksiazki.m4a

Anonimowy pisze...

Jedyne ukryte pliki jakie zostają na desktopie to audiobookmakerchapters.xml

pozdrawiam
QDS

Anonimowy pisze...

Witam,
niestety ulepszone wersje do zaciągnięcia są niedostępne. :(
Proszę o pomoc, bardzo by mi się przydał ten program.
Jakub

dzaku pisze...

Chodzi o wersję działającą na Leo z polskimi literami? Wreszcie mam Leoparda, więc sprobuję to potrawić.

Anonimowy pisze...

U mnie z kolei program wiesza się przy 99 procentach - już w momencie konwertowania audiobooka na format acc. Dobiega - ewentualnie - do 100 procent, po czym konwertowanie znika i nic nie ma. Żadnej książki. Czy są może jakieś ograniczenia w liczbie łączonych plików mp3?

dzaku pisze...

A jestes w stanie napisać ile było plików i jak się nazywały?